Ett år med sömn

Nu e lillan nattad och jag har redan tryckt i mig fyra skumtomtar!

Jag reflekterade över Majken och min sömn under året! Saker man blivit så lycklig över och så arg över! Ja vilken bergochdalbana.

Ni ska få en kronologisk lista!!!

Första tiden!
-när man blev lycklig av att bebisen bara ville äta var tredje timme på natten
-när man vaknar, tittar på klockan och inser att man sovit fem timmar. Tänker: nu e hon döööööd!! Kollar sängen, NÄ hon andas.TACK!! Kollar på brösten!!! Vill fota dem för man liknar Dolly Parton! Bebis vaknar. Man är tacksam för att kortet aldrig togs!
-När man vänjer sig med att bebisen bara vill ammas 2 ggr per natt
-När det blir bakslag och bebisen vill ha mat varann timme igen för att den är i en tillväxtkurva
-När bebisen vill leka 3 på natten
-När bebisen vaknar och somnar om UTAN boppe/välling
- När man vänjer sig vid att NÄSTAN sova hela nätter!
-Då vill bebisen dricka lite välling igen 2 på natten, alternativt leka och klättra runt lite!

Ja lite som det sistnämnda är det nu!! Man blir trött av detta och jag hatar att vara trött. Och det ironiska i det hela är att man är sååå trött typ 16:00 så man typ somnar när bebisen leker (denna kommentar är stulen av Fanni.blogg.se) puss<3 men när kl är 22 och det är natti natti för mig DÅ är jag pigg haha!!! Inbillar jag mig iaf för de brukar inte ta många sek innan man är däckad haha!!

Men som alltid när man är i en lite tråkig sömncirkel får man påminna sig om att denna period också tar slut. De e jättelätt att tänka så NU men inte tre i natt;)

Jaja ältat om detta. Ni som nu orkat läsa detta kan ju få veta att jag varit på stan med Sofia Lindén idag och köpt mina efterlängtade tights!

Sen kom mamma/mormor med Lussebullar. TACK!

Sen kom Catja!

Snart kommer Linus!

Snart måste jag hämta fler skumtomtar.

Puss

1 Linus:

skriven

Var fan e min lussebulle, de va en jäkla svärmor man fick på köpet :)

2 Svärmor:

skriven

Haha..... Nästa gång ska jag köpa ngr x-tra så det blir t dig oxå :)

Kommentera här: