Nu har jag ett bra bloggämne!

Ni ska få se tre bilder från min lärartidning!

Tecknad bild: vad säger denna bild? Att fröknarna vill signalera något "svårare" än vad dom gör? Att man vill att dagis ska bli mer som skola? Jag vet inte men JAG tycker att man inte behöver försvåra något utan fröknarna kan va så stolta över att barnen får slabba med vatten för dagisfröknar gör ett fantastiskt jobb. Utan att man behöver lägga till en massa fina ord. OCH föräldern på bilden skulle kunna varit jag haha. Låt barn vara barn (och det är man ju om man får slabba med vatten;)

Bilden på sned. Om trygghet: Detta är en artikel om att barn först måste va trygga på förskola innan dom kan börja lära. Detta har forskare kommit fram till......jag med! För rätt längesen;)

Tredje bilden. Om förskola som har lektioner; min första tanke. VA FAN!!!!!!!! Sen ja men de står ju att barnen gillar det och att det bara är 20% av dagen! Den igen. Men VA FAN lektion när man är tre!!!!!! De e ju såååå sjukt mkt lektioner från det man är sex till nitton. Det räcker väl!!!!!!!!! Låt ungarna leka.
Sen; Ändå coolt å se hur smarta dom blir när dom är 19 om man får tre år extra med lektioner.

Ja jag kan hålla på lääääänge! Snacka om att inte veta vad man tycker!!!

Vad tycker NI?

Nu vellingeblomman. Det tycker jag är KUL!

Kommentera här: