Tjock mage och massa kärlek

Ja nu närmar vi oss finalen. 22 dagar till BF. Jag är ju beräknad till den 29/5 MEN jag vill gärna föda på ett jämt datum. Alla andra på min sida är födda på jämna datum, till och med jämna månader så jag satsar på den 2/6 för att inte bryta trenden haha! (hoppas ni förstår min ironi här. Jag vill såklart föda henne den 30/5 så hon delar födelsedag med Janni). Eller så kan hon komma typ nästa vecka för min mage är liksom överallt. Det är ironiskt det där, överallt står det att man ska vila så mycket som möjligt innan det är leveransdags. Problemet är ju bara att det är så obekvämt att sitta i soffan eller ligga i sängen SÅ stående vilotips? Någon? Men nu menar jag ju såklart inte att klaga, jag älskar trots allt att vara preggo. Hur gött som helst. Jag och min bebis liksom MEN nu vill jag se henne, känna henne och snusa på henne SÅ det är väl naturens lag att jag ska börja bli lite less på kulan =) Ja men kärleken då, jo idag syftar jag på kärleken till mina elever. Imorgon är min sista arbetsdag och min sista dag med mina finfina elever. Jag känner så mycket kärlek till dem och jag kommer verkligen att sakna dem. Idag hade vi diskussioner om andra världskriget. Vi har en förmåga att fastna i detta ämne MEN idag var det legitimt, 70 år sedan freden. Iallafall, jag njuter verkligen av att diskutera med dessa barn. Kloka frågor och kloka tankar. Hur ljuvligt som helst =) Nu piper tvätten. Bye bye!!!

Kommentera här: