Stor och liten.

Min vardag är så härlig och jag är så tacksam för att jag får dela den med mina töser. 
Det är en sådan ljuvlig kontrast på töserna. 
Först ammar man lilla S. Hon ler åt det mesta och är så pigg på livet. Jag ser varje dag hur hon gör framsteg. Just nu har hon kommit på att hon inte vill ligga på rygg så det är mycket "hallonbåt"! Att träna på att sitta är också toppen. Lägger jag henne på ett ställe lyckas hon att förflytta sig en liten bit bort. Hon börjar visa frustration när hon inte når en leksak. 
Jag får uppleva hennes miner när hon provar ny mat. 

Från alla "första gången" upplevelser med S till djupa samtal med M. 

Vi pratar om döden, att man först ska gifta sig och åka på semester till Disneyland innan man dör. För hur förklarar man för en fyra åring som inte vill dö att det är läääänge tills dess. 

Vi pratar om hur man är en bra kompis, hur man kan hjälpa andra. 

Vi planerar hennes kalas. Vi pratar om hennes kompisar. 
Hon säger att hon vill vara i fred på rummet och pyssla. Hon har blivit så stor. 

Denna kontrast mellan våra töser är så härligt. Det bästa av två världar och jag njuter så!!




Kommentera här: