Mammalivet

Nu har jag kommit in i mammalivet och OJ vad jag gillar det. Från början var det lite jobbigt att "komma in i det" men nu har vi landat i vår nya vardag. 

Majken är på dagis tre dagar i veckan. När hon är där gör jag och Sigrid sånna saker som man gör med en fyra månaders bebis. 
Fikar i timmar, går på baby café, sjunger, myser i soffan och så vidare. 

När Majken är hemma blir det lek, pyssel och promenader. Majken älskar promenader. 
Idag gick vi på promenad till lekplatsen och Coop. Det är så mysigt att promenera med Majken och bara snacka skit. 
På vägen till Coop träffade vi hela Jollen!!! Då blev M överlycklig för att hon fick träffa sina kompisar. 
Majken berättade för mig att alla barnen på Jollen och Kanoten är snälla. Ja till om med fröknarna är snälla, la hon till😉 

När jag skulle lägga Sigrid för att hon skulle vila satt Majken vid köksbordet och skrev detta. 

Hon är så bra. 
Vid middagen sa hon sen: jag är så lycklig för min familj❤️. 
Då smälter hjärtat banmemig. 

Kommentera här: